Wednesday, February 21, 2018

BUSINESS LEADERS NATIONAL CONFERENCE (BLNC) 2018 YANG SANGAT HEBAT - 3 FEB 2018

Assalamualaikum wbt.
Apa khabar pembaca setia fiezabard?

Saya doakan anda sihat dan dilindungi Allah sentiasa.

Baru-baru ini pada 3 Feb 2018 saya menerima jemput khas untuk menghadiri Business Leaders National Conference (BLNC) 2018 yang diadakan di Sunway Convention Center.

Jemputan khas ini hanya diberikan kepada Leaders yang layak saja. Syukur Alhamdulillah, kali ini saya layak sekali lagi untuk bersama-sama leaders yang hebat-hebat di dalam dewan yang penuh prestij ini. 

Bukan saya seorang yang dijemput ke BLNC ni malah suami isteri digalakkan hadir dan tempat adalah diberi secara PERCUMA. Sebab tu saya selalu kata Business Shaklee ini business family. Walaupun anda sibuk dengan business tapi anda tidak boleh melupai suami/isteri serta keluarga yang banyak beri sokongan kepada anda. Why I Luv Shaklee.

Saya sangat teruja kerana insan kerdil seperti saya ini layak untuk berdiri sebarisan dengan para business women dan man yang rata-rata memegang 4,5 dan 6 angka pendapatan hanya dengan business Shaklee.

 
Saya bersyukur kerana suami En Badrul Hisham sentiasa support business saya.



Conference dijangkakan bermula jam 10.00 pagi namun begitu pendaftaran bermula jam 8.30 pagi.

Saya sampai di Sunway Convention Center sejam awal dari bermulanya conference.

Jadi sempatlah saya breakfast dulu yang disediakan secara PERCUMA oleh pihak penganjur.





Ini yang saya suka hadir ke setiap kali Conference Shaklee. Makanan memang mewah. Bertaraf 5 bintang punya. Dilayan bagai orang ada-ada. Sudah semestinya makanan yang berkhasiat. No fast food.



 With my lovely Pinky Girl. My Lovely Mentor, dari kiri saya (Hafizah), Kam Maria, Affni dan Kam Haryatie. Mereka adalah sumber inspirasi saya. Dari saya tak tahu macam mana nak business walaupun menjual sebatang pen, hingga saya boleh jana sehingga 4 angka. Bila kita ada Mentor yang berjaya business kita akan menjadi mudah.

Masih ada beberapa minit saja sebelum masuk ke dewan saya tinjau dulu booth YOUTH.

Kalau anda nak tahu YOUTH ni adalah produk baru yang dipatenkan oleh Shaklee sejak 8 tahun lalu dengan 8 paten yang berbeza oleh Chairman of Shaklee, Mr Roger Barnet. Lama saya tunggu kemunculan YOUTH ni, memandangkan produk Nutriwhite yang saya pakai pun sudah kehabisan stok.


Lagi bersama iron lady dalam Legasi Anugerah Terindah (LAT) Group di bawah teraju Master Ira (di hadapan saya).

Ahaaa....selfie sikit dengan my lovely Mentor Kam Haryatie.
Bersama Master Ira dan Kam Haryatie yang banyak mengajar saya Mudahnya Business kalau kita tahu caranya. Mereka adalah wanita hebat.




My best leader in Shaklee. Umur masih muda tapi dah jana hingga 5 angka sebulan hanya dari business Shaklee.

Suami saya En Badrul Hisham ambil aura Master Hafizan tunjang teraju LAT family di bawah Master Ira. Mereka adalah idola kami.


Antara tulang belakang dan supporter para wanita yang telah berjaya dalam Shaklee. Mereka adalah para suami yang sangat sporting.
 

The Great Leaders di bawah naungan Maria Firdaus Empire. Dari kiri, Kam Haryatie, Saya (Hafizah), Tun Azah, Shiemz, Affni, Nadia dan Kak Sopiah (datang dari jauh Utara nuuunnn)



Ok tak leh lama-lama kat luar, penganjur dah panggil, acara yang gilang gemilang laksana Anugerah Juara bakal bermula. Jom kita masuk dewan.


Wow!!!..serius bila saya masuk dalam dewan ni macam masuk dalam dunia yang berbeza dari dunia luar. Sangat mengujakan dan sangat energatic. Tak dapat digambarkan. Anda pergilah sendiri baru anda tahu apa yang saya rasa.


Tema BLNC 2018 ini adalah BREAKTHROUGH!
Metaforanya, setiap kehidupan yang dilalui pasti ada halangan dan dugaan. Untuk mencapai sesuatu kejayaan pasti ada halangan yang tak dapat disangkal. 

Untuk terus maju dan terus berada dibarisan hadapan, halangan dan cabaran harus dicantas dengan bagaimana cara sekalipun. Ini dinamakan BREAKTHROUGH.

sempat lagi bergambar sebelum Mr CEO Shaklee kita munculkan diri









Live From USA


Live Video dari USA oleh Chairman & CEO Shaklee Mr Roger Barnett

Suami saya En Badrul Hisham punyalah excited kot boleh bersalaman lagi kali ini dengan CEO Shaklee Mr Roger Barnett macam tahun lepas. Nampak gayanya kali ini Mr Roger tak dapat turut serta BLNC di Malaysia. Namun begitu, beliau tetap bersama kami Live Video dari USA.

Masya Allah, banyak sangat rahsia kenapa Shaklee masih bertahan hingga sekarang sejak 100 tahun ciptaannya telah beliau bongkarkan.




Antara perkara yang saya sangat YAKIN dengan produk Shaklee ini adalah Shaklee mempunyai LANDMARK STUDY untuk setiap produk yang dikeluarkan untuk memastikan produk mereka SELAMAT, SEMULAJADI dan TERBUKTI BERKESAN.

Shaklee adalah satu-satunya kompeni yang berani menguji produk mereka dengan LANDMARK STUDY ini oleh pihak ketiga. Shaklee bukan produk timbang kati tepi jalan ok.

Dan yang paling menarik, Shaklee tidak sekali-kali membuat ujian produknya terhadap haiwan. No and never animal tested.




Anda tahu atau tidak sebenarnya ramai atlet yang mengamalkan Shaklee berjaya merangkul kemenangan diperingkat dunia semasa Sukan Olimpik yang lalu.
 

Mr Roger Barnet telah menggunakan sepenuh masanya selama 8 tahun untuk menghasilkan 8 paten dalam penghasilan produk-produk terbaru Shaklee usahasama dengan para saintisnya dan juga isterinya yang tersayang.




8 patens yang dihasilkan adalah totally vegan (sumber tumbuhan), bebas cruelty dan bebas gluten

Ucapan yang sangat teruja dari Helen Lam, Presiden Of Shaklee Malaysia





Seterusnya ucapan dari Helen Lam, Presiden Shaklee Malaysia


FY2019 BREAKTHROUGH

Yessss...masa yang ditunggu-tunggu. Rewards apa pulak Shaklee nak tawarkan kepada mereka yang layak.

What you did now, You will get more!
  Wow! trip domestik secara PERCUMA akan dianugerahkan kepada mereka yang layak pada tahun ini. Domestik pun pergi Phuket OK! Tak de dah domestik dalam negeri. Untuk pengetahuan anda setiap trip yang Shaklee anjurkan adalah bertaraf 5 Bintang. Impian saya akan grab juga salah satu trip yang ditawarkan. Insya Allah.


Wah! TP2019 menjanjikan ganjaran yang lebih hebat untuk Trip Antarabangsa. Las Vegas dan San Francisco tu, sapa yang tak nak pergi kan. Semua ni tidak mustahil boleh dikecapi. Dengar cerita dari Leaders yang pernah mengikuti Trip Shaklee ini sangat berpuas hati kerana Shaklee menjanjikan trip bertaraf 5 bintang.

Allahuma Ya Baari', Ya Allah sampaikan hajatku untuk ke Las Vegas dan San Francisco pada tahun 2019 dengan trip 5 bintang sponsor by Shaklee ni ye.

Perkongsian Les Wong,Vice Presiden Shaklee US


Seterusnya adalah perkongsian dari Mr Les Wong, Vice President Shaklee USA.
Mr Les telah bekerja dengan Shaklee Cooperation sejak 40 tahun yang lalu. Beliau bertanggungjawab dalam setiap Research and Development (R & D)  yang dijalankan terhadap produk Shaklee. Selama itulah juga beliau menjadi pengguna tegar Shaklee selama 40 tahun. 

Pertama kali saya jumpa Mr Les ni adalah tahun lepas semasa Business Leader Conference 2017. Wajah dan tenaga Mr Les tak berubah. Siapa sangka usianya sekarang dah menjangkau 60 tahun. 

Umur dah 60 tahun tapi wajah dan tenaga cergasnya laksana usia 40-an. Menakjubkan Shaklee Effect ni! Shaklee membuatkan anda 20 tahun lebih muda. Tak caya tak pe, cuba sendiri baru tahu.

Yang lebih membanggakan lagi Shaklee mempunyai team yang terdiri daripada Atlet Bertaraf Dunia yang menjadi pengguna tegar Shaklee.

Sejak 1980, Shaklee telah membuktikan yang Atlet pengguna Shaklee telah berjaya hingga ke peringkat Antarabangsa.


Nampak tak? Berapa banyak pingat Atlet team Shaklee rangkul semasa sukan Olimpik 2016


Kenapa Atlet pilih Shaklee?

Kenapa ye Atlet peringkat dunia ni pilih Shaklee? Sudah semestinyalah produk Shaklee TERBUKTI SELAMAT, TULEN, EFEKTIF, BERKUALITI dan TERBUKTI BERKESAN sejak 100 tahun yang lalu.

Tambahan lagi produk Shaklee ni BEBAS DADAH, dah namanya 100% vegan offcourse NO DRUG ok!

Kalau ada dadah dah lama Atlet tu tak layak untuk menyertai Olimpik.
Why I Luv Shaklee!

Kalau anda nak tahu, Shaklee juga telah melantik pasukan Shaklee Malaysia untuk atlet Malaysia tau. Dan atlet tersebut sedang berjuang di peringkat Antarabangsa sekarang ni. Nak tahu siapa? Saya akan kongsikan dalam entri yang lain nanti ye. Stay Tune!


NASA pengguna setia Shaklee sejak 1993



Sejak 1993, pihak NASA telah menjadikan Shaklee sebagai pembekal rasmi makanan tambahan untuk para astronot mereka. Maklumlah bila berada di angkasa lepas, sumber makanan mereka sangat terhad. Mereka tidak berupaya untuk makan seperti kita di darat.

Perfomance Drink Shaklee adalah minuman rasmi yang para astronot ambil di angkasa untuk elakkan terhidrasi.

Yesss!!!! bangganya saya bila apa yang saya minum, astronot pun minum juga. Serius saya tak dapat sangkal. Terbukti, bila kita meneguk Performance Drink (PD). Setiap aliran air Performance Drink (PD) yang mengalir bak aliran elektrik yang akan mengecas badan kita menjadi kembali bertenaga. Macam spring jadinya.

Tak tahu nak cerita lebih-lebih. Anda kena rasa dulu baru anda dapat bayangkan.


Lunch Time 5 stars dishes

Fuhhh!!! Banyak sangat input yang dapat sepagi di BLNC tadi. Bila tiba lunch break, jom kita soru dulu...


Macam-macam kerabu ada kat sini. Yang paling best yang merah tu. Kerabu sotong cumi cumi...hehehhe.

Ni la sepinggan lunch dishes saya. Nasi segenggam je tau.



Bila makan ramai-ramai macam ni barulah berselera. Ni la keluarga Shaklee saya bersama Maria Firdaus Empire Leaders. Time lunch ni sempat juga leaders saya beri satu projek untuk saya. Projek Travel Sihat bakal menjelma. Tungguuuuuu!!!


Ada masa lagi nak jenguk Youth booth sebelum sessi kedua selepas lunch

Ni la set YOUTH SKIN CARE yang saya dok canang tadi

FREE gift SPA set khas untuk yang order YOUTH SET ketika itu. Sebelum even, leaders dah boleh pre-order dan ambil order pada hari kejadian.



YOUTH SET ni mengandungi:
💚 YOUTH Luminous Gel Oil
💚 YOUTH Activating Serum
💚 YOUTH Perfecting Skin Care
💚 YOUTH Age Defense Moisturizer SPF-50
💚 YOUTH Advanced Renewal Night Cream - Light
💚 YOUTH Radiance C + E

Lengkap penjagaan muka untuk pelbagai jenis kulit.



Selepas lunch dan solat zohor, sessi seterusnya adalah bersama Chris Kyroe, Vice Research and Development. Beliau bertanggungjawab membangunkan produk YOUTH.


Sambil-sambil tu saya belek goodies bag yang dapat tengah hari tadi. Alhamdulillah, Free payung YOUTH. Bertambahlah koleksi payung dalam kereta saya. 😄

Entah keberapa kali kami diingatkan supaya makan suppliment yang diberi FREE je. Kami dapat FREE Coq-TRol, BComplex dan OmegaGuard 3 biji. Terbaik kombinasi suppliment ni. Suami saya pun dapat 1 set.




Sessi seterusnya testimonial pengguna selama 30 hari penggunaan YOUTH. 

Waktu ni la saya sangat teruja dengan produk YOUTH ni. Mulanya saya tak ada lah nak order YOUTH set ni. Hajat dihati nak order loose YOUTH produk. Memandangkan loose produk hanya akan dibuka kepada umum pada bulan May 2018, so...saya diam je la. Lamalah pula nak tunggu produk loose YOUTH.

Tapi, lepas saya didedahkan dengan testimoni yang sangat mengujakan, tetiba saya terus ter'order'  SET YOUTH SKIN CARE ni hari itu jugak. Alhamdulillah dengan ihsan En Suami saya dah dapat Full Set YOUTH saya. YEZZZZZZZ!!!!...💪💪💪💪💪


Tak sabar nak tunggu sehingga akhir event saya terus order online tru phone, dapatkan QR No dan terus grab satu SET YOUTH SKIN CARE di kaunter luar dewan.

Seronoknya tak terhingga ketika itu, kerana apa yang dihajati dah dapat.

Ini YOUTH SKIN CARE saya. Dapat FREE gift Bag comel ni lagi tau.



Nak tahu apa yang dikongsikan testimonial YOUTH yang buatkan saya tak tertahan nak dapatkan satu SET YOUTH SKIN CARE saya saat tu juga. Sila stay tuned dengan blog saya ye. Saya akan kongsikan dalam entri seterusnya.


Sempat jugak bergambar dengan salah seorang leader Master Ira yang baru lepas pantang. Walaupun ada baby kecil beliau bertenaga untuk turut serta menghadiri BLNC2018 dengan cergas, amazing Shaklee Effect!


Saya dan Kam Haryatie sedang menunggu giliran untuk menggunakan mesin analisa kulit wajah yang disediakan oleh Shaklee secara PERCUMA.

Kalau anda nak tahu Shaklee telah invest 2 buah mesin canggih menganalisa kulit wajah.

 Mesin ni boleh analisa:-
🎁 Umur Kulit
🎁 Peringkat Sebum (Kelenjar minyak)
🎁 Peringkat Kelembapan
🎁 Kedutan
🎁 Pigmentasi
🎁 Keanjalan
🎁 Jenis Kulit
🎁 Level Bakteria Kulit Berjerawat
🎁 Kondisi Liang Roma
🎁 Tompok UV
🎁 Tona Kulit 


Apa lagi kita pun tadahkan muka di mesin analisa kulit wajah nih. Macam dalam cerita MARSK je. Pastikan tutup mata ye bila analisa sedang dijalankan.




Selepas buat analisa kulit, dapat result, konsultansi akan diberikan secara PERCUMA oleh pakar.


Pakar akan menerangkan jenis kulit wajah kita. Macam saya mempunyai masalah di bahadian T zone dan pakar nasihatkan saya ambil makanan dengan nutrisi seimbang dan gunakan YOUTH untuk impak yang lebih baik.



Alhamdulillah, saya dah dapatkan SET YOUTH pertama saya untuk kulit saya.


Sebelum pulang, saya sempat bergambar dengan satu lagi idola saya Master Laila iaitu Master Coordinator iaitu rank tertinggi dalam susur galur team saya. Beliau juga pengasas GLC Group yang banyak mengajar saya business Shaklee dengan mudah. Sekiranya anda berada dalam group yang betul, business anda akan mudah untuk diuruskan.


Master Laila telah menghadiahkan kami para leaders dibawah susur galurnya sebuah buku yang sangat berharga.


Alhamdulillah, BLNC 2018 kali ini memang hebat. Setiap tahun ada saja kejutan yang dipaparkan. Tahun hadapan Insya Allah saya tak terlepas lagi untuk menghadiri Business Leader National Conference 2019 yang pasti tidak menghampakan.

Sekiranya anda ingin bersama-sama kami untuk menjadi leaders yang berjaya dengan bimbingan mentor-mentor yang terbukti berjaya. Hubungi saya segara.

Cukuplah setakat ini dahulu perkongsian saya kali ini. Insya Allah saya akan terus menulis dan menulis.

Sekiranya anda suka entri saya kali ini sila SHARE dan LIKE supaya ramai lagi yang boleh dapat manfaatnya. Nak dapat saham kubur sila la SHARE.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SETIAP KEJAYAAN BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA!!


LANGKAH PERTAMA SAYA BERMULA DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE.

ANDA BAGAIMANA? :)

Nak tahu lebih lanjut bagaimana saya bermula?

Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah kejayaan Maria menjalankan bisnes online SHAKLEE sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer walaupun bergaji RM5k sebulan. 


Kini Master Maria menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5-angka setiap bulan hanya DARI RUMAH. Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan.



Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Hafizah untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

HAFIZAH MAHFOZ
Shaklee ID : 961265
hafizahmahfoz@gmail.com
FB: Hafizahmahfoz (sila klik)

019-211 8757 
(Call, SMS, WhatsApp, Telegram)

No comments:

Post a Comment