Monday, January 18, 2016

KENAPA AGEN ANTI-OKSIDAN SANGAT PENTING DALAM BADAN KITA?

Assalamualaikum wbt sahabat fiezabard yang dikasihi,

Apa khabar anda semua? saya doakan anda dalam lindungan Allah swt.

Nak tanya anda ni, sejauh mana anda faham tentang anti-oksidan?

Pada mulanya saya pun tak begitu faham apa itu anti-oksidan. Tetapi selepas saya join kelas online nutrisi vivix baru-baru ni barulah saya faham bila pakar nutrisi menjelaskan anti-oksidan sangat penting dalam badan kita. Kenapa ye?

Dalam badan kita terdapat radikal-radikal bebas di mana ianya adalah bendasing yang tidak diperlukan dalam badan. Radikal bebas inilah yang akan menyebabkan sel badan kita musnah dan menyumbang kepada penyakit-penyakit merbahaya. 

Ia bertambah parah sekiranya level radikal bebas bertambah tinggi. Bila radikal bebas tinggi dalam badan kita akan menyebabkan penyakit kronik seperti kanser, penyakit jantung, penuaan segera dan masalah sistem endokrin.

Radikal Bebas

Antara sumber-sumber radikal bebas yang sering kita terdedah ialah seperti photo di bawah.


Contoh yang paling dekat adalah kesan bauksit di Kuantan. Kesan Bauksit adalah salah satu penyumbang kepada penambah meriahnya radikal bebas dalam badan kita.

Sekiranya anda perasan, berita sering melaporkan para penduduk yang terdedah kepada bauksit sering mengalami gangguan kesihatan seperti batuk, demam yang lama, sukar bernafas dan asma.

Nak hentikan lori-lori bauksit itu bermaharajalela di jalanraya agak mustahil. Serahkan kepada pihak berwajib untuk mengambil langkah bijak.

Keluarga mertua saya duduk di Panching, Kuantan Pahang. Saya yang sekali-sekala pulang ke kampung dapat merasai seksaan penduduk berhampiran dengan projek Bauksit tersebut.

Bukan saja manusia yang terseksa, kereta yang lalu berhampiran juga terseksa dengan kesan habuk tebal menyelaputi kereta. Kesian kereta kita.


Apa yang menjadi kewajiban kita, jaga kesihatan diri dan keluarga.

Preventing is better than cure.

Cara mencegah menurunkan level Radikal Bebas dalam badan

Peningkatan Radikal Bebas ini boleh dicegah dengan pengambilan beberapa rangkaian makanan yang mengandungi anti-oksidan yang tinggi. Jadual di bawah antara contoh makanan yang anti-oksidan tinggi.


Maaf ye, sumber dari jawa jadinya bahasa pun sikit jawa.
Kredit to Hernani dan Mono Rahardjo


Antara sayuran yang kaya dengan antioksidan.

Persoalannya, sejauh mana anda mampu untuk mengambil kesemua sayuran ini dengan kadar yang boleh memenuhi anti-oksidan dalam badan kita.

Mampukah kita nak makan sekilo burberi dalam sehari?
mampukah ambil berpokok-pokok brokoli dalam masa sehari?
dayakah anda nak makan berbiji-biji tomato sehari?

Khas untuk anda yang sering terdedah kepada pencemaran penyumbang radikal bebas yang tinggi saya syorkan anda ambil VIVIX!  merupakan agen anti-oksidan yang sangat tinggi dan selamat dan berkesan. Yang penting dijamin HALALAN TOIYIBA.


Kalau anda perasan kita sering terdedah dengan radikal bebas ini. Protect diri kita sebelum pelbagai penyakit mengundang. Akhirnya hospital jadi rumah kedua kita. Nak ke?

Alhamdulillah, saya amalkan VIVIX setiap hari sebelum tidur. Insya Allah saya yakin Allah beri rezeki kesihatan dan kecergasan kepada saya setiap hari dalam usia menjangkau 4 series ni. Kulit wajah saya juga semakin flawless...suke sangat.

Testimoni Wonderful Life With Vivix ada dikongsikan di sini. WONDERFUL LIFE WITH VIVIX (SILA KLIK)

Testimoni Suami saya dengan vivix sila klik link di bawah

Ramai juga yang telah amalkan pengambilan VIVIX dan hasilnya sangat hebat.

Di sini saya kongsikan beberapa testimonu VIVIX ye.










Saya doakan anda sentiasa sihat dan ceria. Sama-sama kita amalkan gaya hidup sihat.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!


Hafizah Mahfoz
[SID : 961265] 
Call/Whatsapp/Telegram/sms:
019-211 8757

email:
hafizahmahfoz@gmail.com

facebook:



No comments:

Post a Comment