Wednesday, May 7, 2014

OSTEMATRIX - KALSIUM LUAR BIASA

Ceritanya saya dengan Shaklee bermula sejak tahun 2006 lagi bila rakan saya mengesyorkan Kalsium Magnesium selepas melahirkan anak yang kedua.

Lama kan dah lebih seabad sejarah lampau. Sekarang pada tahun 2013 cerita Kalsium Magnesium ini kembali bertandang dalam hidup saya tetapi dengan nama yang berbeza iaitu OsteMatrix.

Wahhh!! dah tukar nama...OsteMatrix kerana dia bukan sekadar Kalsium malah lebih dari itu. Formulanya telah diperbaiki.


Ini semua gara-gara saya tak tertahan dengan sakit belakang saya selepas melahirkan anak yang ke-5. Pelbagai usaha saya ambil dari mengurut hinggalah menampal koyok, kononnya boleh meredakan rasa sakit belakang saya.



Hinggakan satu ketika rakan saya mengesyorkan sekali lagi Kalsium yang telah ditambahbaik formulanya. Ikuti kisah Once Upon A Time saya di sini

Tahu tak kekurangan kalsium dalam badan boleh mengakibatkan keropos tulang atau bahasa canggihnya osteoporosis. sekiranya dalam tulang kekurangan endapan kalsium, maka terjadilah rompong2 di dalam tulang.


Kesan Osteoporosis

Osteoporosis merupakan penyakit tulang reput yang berisiko besar mengakibatkan patah tulang. Ini adalah kerana tulang tersebut telah hilang ketumpatannya dan kurang kualiti dari segi kalsium atau yang dikatakan kurang “bone mass density “(BMD). 

BMD biasanya paling maksima pada umur 30an dan berkurangan dengan bertambahnya umur terutama selepas putus haid (menopos).

 Bone Mass Density (BMD) semakin merosot selepas umur 30-40 an.

Patah tulang boleh berlaku di mana-mana tulang tetapi kebiasaannya berlaku pada tulang belakang, pinggul dan pergelangan tangan.

Lebih parah lagi sehingga ketahap terpaksa melalui proses pembedahan. bertambah berat lagi sekiranya mengalami kecacatan kekal dan mengalami kesakitan yang teruk dan kemungkinan hingga membawa maut.

Di Malaysia, sekurang-kurangnya 1 dalam 3 orang rakyat berisiko tinggi mengalami osteoporosis. Juga didapati bahawa sekurang-kurangnya separuh atau 50% daripada wanita berumur 50 tahun ke atas mengalami patah tulang disebabkan osteoporosis di mana kaum Cina yang paling tinggi diikuti kaum Melayu dan India.


Silent Disease

Osteoporosis dikatakan “silent disease”, di mana biasanya tiada tanda apa-apa. Hanya setelah mengalami patah tulang baru diagnos dibuat.

Walaubagaimanapun, antara tanda-tanda yang biasa dilihat ialah bongkok yang keterlaluan (dorsal kyphosis) macam dalam gambar awal, patah tulang ketika kecederaan yang minima, kurang ketinggian disebabkan tulang belakang dihimpitkan, dan sakit tulang belakang ( seperti yang pernah saya alami )

Ketinggian semakin berkurang sealiran dengan umur.

Langkah pencegahan

1. Tambahkan berat badan bagi wanita yang BMI kurang dari 19 kg/m2
2. Selalu bersenam "weight bearing" atau aktiviti fizikal yang tidak begitu keterlaluan.
3. Kepentingan postur atau cara yang betul untuk duduk, jalan dan berdiri serta mengangkat barang.
4. Elakkan minuman beralkohol.
5. kurangkan pengambilan kopi, teh dan coklat.
6. Elakkan merokok.
7. Untuk wanita berumur, elakkan daripada mudah jatuh dan tercedera.
8. Amalkan pengambilan kalsium magnesium dan Vitamin D yang mencukupi.



kandungan Ostematrix




TESTIMONI

Mari saya tunjukkan beberapa testimoni yang telah berjaya mengamalkan OSTEMATRIX dan kesannya.




 
 Sebelum anda mengalami seperti kucing ini, mari pakat ramai-ramai kita ber'OSTE'


sekiranya anda suka kucing ini sila 'LIKE' dan 'SHARE' posting ini.

Terima kasih kerana membaca

kredit to:http://imedik.wordpress.com

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi saya untuk:- 
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
                                           BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!




No comments:

Post a Comment